بیش از ۹۷۸ هزار دانش آموز در مدارس دولتی استان های تهران ثبت نام کردند

بیش از ۹۷۸ هزار دانش آموز در مدارس دولتی استان های تهران ثبت نام کردندمدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: ۹۷۸ هزارو ۶۹۴ دانش آموز در مدارس دولتی ثبت نام کردند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی مجله خبری، مراسم تجلیل از خبرگزاری‌ها در خصوص پوشش و انعکاس خبری پروژه مهر امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه با حضور مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزارشد.

مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه با بیان اینکه مهر امسال نسبت به سال گذشته مهرماه آرامی داشتیم، اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران که در جشنواره شهید رجایی مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. از امروز ۱۵ مهرماه سنجش بدو ورود کشور از البرز آغاز می شود و امروز عملا سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را آغاز کردیم.

بهرامی عنوان کرد: ۹۷۸ هزارو ۶۹۴ دانش آموز در مدارش دولتی ثبت نام کردند و حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در مدرسه غیردولتی تحصیل می کنند. مشکلی در ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی نداشتیم و حدود ۵ هزار و ۷۰۰ ظرفیت جذب داشتیم مگر آنکه درخواست و داوطلب در رشته محل هایی نداشتیم، خالی ماند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بیان کرد: ما دو موضوع پیش رو داریم که یکی سال تحصیلی جاری و دیگری مجله خبریمه ریزی سال تحصیل جدید در حوزه های سنجش بدو ورود و ثبت نام کتاب درسی است. همچنین برای سال تحصیلی جاری کیفیت بخشی نیروهای انسانی را در مجله خبریمه داریم که از ۲۷ مهرماه این مجله خبریمه را آغاز می کنیم.

وی عنوان کرد: رویکردهای ما در سال جاری توانمندسازی مدیران، تقویت و ارتقا نیروی انسانی، مشارکت حداکثری ظرفیت ها از جمله ظرفیت والدین، پایش و نظارت مستمر اجرای مجله خبریمه های در ادارات است و از مدیر کل به معلمان توجه جدی به فناوری های نوین در عرصه تربیتی و آموزشی است. ما در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فعالیت پرورشی در کلاس درس تمرکز داریم.

بهرامی ادامه داد:دردستگاه آموزش و پرورش دارای دو اداره کل هستیم که یکی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس و دیگری اداره کل آموزش و پرورش است که این دو اداره موازی هم هستند و زیر مجموعه همدیگر نیستند اما اطلاع دارم که اداره نوسازی مدارس کشور در حال انجام سه اقدام هستند که یکی از اقدامات تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، دیگری تجهیزات و ایمن سازی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: سرانه دانش آموزشی ۳.۸ دهم متر مربع به ازای هر دانش آموز بوده و با گذشت سه سال سرانه آموزشی به ۵.۱۶ دهم مترمربع رسیدیم. ما در شهرستان های استان تهران یک مدرسه شعله مستقیم نداریم و بخاری نداریم و به شوفاژ تجهیز شده است.

وی ادامه داد: مجله خبریمه داشتیم که تراکم جمعیت درکلاس درس را روی ۳۲ نگهداریم اما با پروژه های اداره نوسازی که به ما تحویل داده شده است، تراکم جمعیت را بر ۳۰ نفر مشخص کردیم.

بهرامی عنوان کرد: ثبت نام اتباع در سال گذشته زودتر صورت گرفت و امسال با تغییر دولت دستورالعمل ثبت نام اتباع دیر تر صورت گرفت و ثبت نام ۱۵۰ هزار دانش آموز اتباع قطعی نشده است و در این موضوع عقب هستیم و برای ثبت نام دانش آموز اتباع یک هفته فرصت داشتیم. همچنین دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع از سوی وزارت کشور تغییر کرد که باید کد یکتا دانش آموزان ووالدین بروز رسانی شود‌.

انتهای پیام/



پست های مرتبط